CZYM SĄ PROFILE GENETYCZNE NA OPINII Z BADANIA OJCOSTWA?

Aktualności, PROFILE GENETYCZNE OPINII BADANIA OJCOSTWA - zdjęcie, fotografia

W ubiegłym tygodniu na własnej skórze przekonałam się jak trudnym zadaniem jest wybór laboratorium do wykonania badania DNA na ojcostwo. Propozycje analiz są tak różnorodne, że można się w tym wszystkim zgubić. Okazało się że przy wyborze placówki do analizy domniemanego ojcostwa należy zwrócić uwagę na sporo znaczących elementów. Należy np. wywiedzieć się czy wydawane rezultaty badań uwzględniają profile genetyczne współuczestników ekspertyzy. Dlaczego jest to ważne? Już za moment się tego dowiemy.
Co zawiera profil genetyczny?
Profil genetyczny to pewnego rodzaju „genetyczny odcisk palca”. Jest on unikalny dla każdego człowieka. Wskazuje to na to, że nie ma 2 osób o jednakowym profilu genetycznym – odstępstwo stanowią tylko bliźniacy jednojajowi. Profil ten dostarcza informacji o regionach na DNA, które poddane zostały analizie oraz o przyporządkowanych im wartościach liczbowych. Każde z tych miejsc – nazywanych też markerami, układami STR lub loci – ma swoją specjalną nazwę. Do niedawna zdecydowana większość laboratoriów wykonujących testy na ojcostwo analizowała 16 markerów genetycznych. Ostatnio parę cenionych placówek zwiększyło ten zakres do 24.
Profil genetyczny na sprawozdaniu z testu na ustalenie ojcostwa
W czasie poszukiwań najkorzystniejszej dla mnie opcji spostrzegłam, że nie wszystkie laboratoria rozszerzają swoje wyniki o profile genetyczne. Czy w związku z tym są one aż tak niezbędne, czy może jest to tylko dobry pretekst do podwojenia ceny za badanie?
Każde badanie DNA w kierunku ustalenia ojcostwa bazuje na przeanalizowaniu opisanych już wcześniej profili. W oparciu o ich analizę ojcostwo zostaje uznane w 99,999% lub zaprzeczone w 100 %. Wynik w którym brakuje profili genetycznych stanie się na pewno mniej przekonujący. Zleceniodawca, który go dostanie nie będzie świadomy w jaki sposób ojcostwo zostało wyznaczone. W przypadku jakichkolwiek wahań nie ma też możliwości na jego weryfikację (np. w innej placówce). Dokument zawierający profile genetyczne zezwoli natomiast na podjęcie późniejszych decyzji, np. dołączenie do ekspertyzy dodatkowej osoby.
Jak widać powodów, które przemawiają za koniecznością umieszczania profili genetycznych na sprawozdaniu z badania genetycznego ojcostwa jest bardzo dużo. Wiarygodność odebranego rezultatu, a nie cena badania, stanie się w tym przypadku sprawą pierwszorzędną. Test na ojcostwo warto więc zlecić  prestiżowemu laboratorium diagnostycznemu.
Test stworzony w oparciu o stronę medicogen.com

Reklama

CZYM SĄ PROFILE GENETYCZNE NA OPINII Z BADANIA OJCOSTWA? komentarze opinie

Dodajesz jako: |
Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez twojawierzbica.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

G MEDIA CONSULTING JAN GÓRAK z siedzibą w Radom 26-600, Andrzeja Struga 60b/204

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"